woensdag 20 mei 2015

3 maal hetzelfde en toch anders - op 11 okt 2014


ik maakte voor de kleinste zotte mus enkele longsleeves. ik gebruikte hiervoor het patroontje uit ottobre 4/2013. je hebt het in de meisjesversie - met wat rimpeltjes - en in de jongensversie. 

het patroon voorziet een knippertje aan de hals. maar na het maken van het eerste bleek dat ik het ook zonder knipper vlotjes over elin haar hoofdje kreeg. dus liet ik het bij de andere achterwege. 

de stofjes komen van her en der. mijn stoffenvoorraad is zo groot dat ik echt niet meer weet wat waarvandaan komt :p (een foto daarvan komt nog wel eens) 

het eerste maakte ik uit supermooie tricot met vogeltjes - ik denk dat de disigner Tim heet. 
ik rimpelde aan de mouwtjes en aan de hals en zoomde af met boordstof op biais wijze. 

het tweede zijn de walvisjes van lillestof. daar gebruikte ik een elastische paspel tussen de mouw-hald boord. met de blinkende zijde naar boven ;) 
deze is alleen aan de hals gerimpeld en afgeboord met boordstof die gewoon dubbel is gevouwen. 

het derde is ook een lillestof - aloga flamingo's. hier ook alleen aan de hals gerimpeld (beetje mislukt..) en boordstof op biais wijze. 

mijn kleine meid kan weer een tijdje voort.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten