zaterdag 20 juni 2015

en nu eens iets voor mezelf

selfisch sewing, of hoe zeggen ze dat?

in ieder geval, ik maakte de voorbije dagen iets voor mezelf. wat zeg ik *iets* nee, het zijn twee *ietsen* :)

het eerste dat ik maakte is de Pin up dress. een patroontje dat ik kocht via een facebookgroepje.

het enige dat ik aanpaste is het rokdeel. dat maakte ik iets minder cirkelrokachtig. maar alleen omdat ik de jurk uit 1,5m stof wou krijgen :p
het rugdeel moest daardoor ook in twee geknipt worden.

ik voerde het met iets dikkere zwarte tricot en een blinkende elastische knalroze paspel ertussen.

door de dikkere tricot moet ik er eigenlijk geen BH meer in dragen. wat goed uitkomt, want geen enkele BH die ik heb (en dat zijn er maar 3, 3 dezelfde dan nog in een andere kleur :p ) is onzichtbaar door de diepe halsuitsnijding.

de stof ligt al een hele tijd hier in de kast te wachten op een projectje.. vraag me niet vanwaar ze kwam ;)




Het tweede dat ik maakte voor mezelf is een tshirt die hier al een tijdje geknipt lag.
model C van de Simplicity 2594. 

ik mat mezelf voor een keertje juist op en moest 2 maten combineren. maatje 14 voor bovenaan, maatje 16 voor onderaan.

op slag verliefd op de afwerking van het bovenste gedeelte. maar dat onderste gedeelte... pfff...
ik versmalde al met 10cm aan elke zijde. en nog valt dat shirtje heel wijd.
misschien dat ik er nog ne neep instik onderaan de borsten. kweet nog ni.

in ieder geval? die maataanpassing had duidelijk niet gehoeven ;)

al bij al ben ik er tevree mee :)








1 opmerking:

  1. Allebei heel leuk!
    De top vind ik super! Het stoort zeker niet dat het wat "losser" zit. Ik zou daar niets aanpassen...

    BeantwoordenVerwijderen