vrijdag 15 januari 2016

Geboortecadeautje voor kleine Liene

Bij Elin in de crèche zitten twee schatten van dames. Eentje daarvan werd kortgeleden zelf mama :)
dat vroeg natuurlijk om het vertrouwde patroon -> de Lua van Straightgrain.

De doopsuikerzakjes waren lekker Oldscool met een uiltje op geborduurd in kruisjessteek.
Ik vond dat zakje zo schattig dat ik het bijhield met de gedachten het te verwerken in de slaapzak.

Vandaag zouden we kleine Liene voor het eerst zien (normaal gezien toch, ik kreeg vorige week al de gelegenheid om de kleine pruts eens in men armen te hebben)

Het idee was al even gevormd in men hoofd. Maar pas vorige week toen ik bij Madeline de Stoffenmadam langsging en een prachtig stukje muntgroene fleece in de restjesbak zag liggen was het plaatje compleet.

De deadline kwam steeds korter... maar werd uiteindelijk toch gehaald. gisterenavond rolde deze schattigaard dan toch vanonder de splinternieuwe machine :)

(ik had hem beter eerst wat opgestreken vooralleer de foto's te pakken... maar ja, te laat)


De muntgroene fleece is echt knuffelzacht. Normaal waren er ook bollekes op. 
Maar met de naadband te strijken zijn ze verdwenen? Iemand een tip om dat te voorkomen?

Zo is ze dus normaal:



Het uiltje borduurde ik erop met een zigzag en steeklengte 0,5 ofzo. Dat ging redelijk vlot.



Voor de fun legde ik het poppenslaapzakje erbij voor de foto. Ieniemienie slaapzakje toch <3

Stofjes: 
Buitenstof: Soft Cactus - Tree topping - kweet nimeer vanwaar...
Bovenstukje: Minky fleece Mint - Madeline de stoffenmadam
Binnenstof: Roze nicky velours - Nostex mechelen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten