donderdag 24 maart 2016

Pandatwinning

In de stoffenkast lagen nog twee hele mooie sweaterstofjes te blinken.
Van Andrea Lauren. een hele tijd geleden gekocht samen met wat vriendinnen op een scandinavische site. (kwestie van de verzendkosten te delen)

Voor Jesse maakte ik daar al eventjes geleden een raglan-truitje van. ik gebruikte een patroon uit de zoveelste Ottobre en nam gewoon een maatje groter dan ik voor een tshirt zou nemen.


Ik stak witte paspel tussen de naden en deed de mouwtjes in een bijpassende effen sweaterstofje.
Ondertussen is deze al zo vaak gedragen en gewassen dat er al pluisjes op de effen sweaterstof staan.

Voor Elin vond ik na lang zoeken een modelletje dat me aanstond in de laatste Ottobre. de Pocahintas Tuniek.

Ik verlengde het patroon tot jurkjes lengte; liet de lintjes en biais afwerking achterwege, en werkte de kraag af met een boordje aan de achterzijde, dat tussen de twee voorpanden verdwijnt.




Ons maddamke paste het en het enige waaraan ik dacht was PYAMA!

Het jurkje werd onmiddelijk afgeknipt op heuphoogte en werd zo een tof truitje.


ik vind ze beiden zo schattig naast elkaar op het poefje :)











1 opmerking: