woensdag 18 mei 2016

free pattern overload!

De laatste tijd worden er op blogland Pareltjes van patroontjes gezet. zomaar en voor niks!
hoe gaaf is dat wel niet ;)

ze konden mijn hartje onmiddelijk bekoren!

zo was er de Lotta rok van Emma en Mona. die vond ik onmiddelijk prachtig, ik zocht al een tijdje naar een patroon voor een tricot rokje met pandjes. Zelf tekenen was er nog niet van gekomen, maar dat hoeft nu dus niet meer :)

aan-foto's zijn er nog niet van gekomen. De matching gloriatopjes zijn nog niet af ;)



Dat Lotta rokje is een ideale restjesverwerking! je hebt maar kleine stukje nodig (voor de 86/92 toch) en die heb je toch van alles wat over?
De zonnetjes zijn een overschotje van dit mooie wolfje,
en de mint-geometical van deze pam top.


Volgende op de planning was een Gloria topje, ook van Emma en Mona.
Dit was de testversie. De andere die al geknipt klaarliggen zijn enkele cm langer en het voorpandbeleg ga ik bestrijken met stretchvlieseline, in de hoop dat het minder omhoogkrult.





Verliefd op dit stofje! en het patroontje :) het staat haar megaschattig. en ook deze is weer ideaal voor restjesverwerking.
Het stofje gebruikte ik voor het eerst voor deze Julia. Daarna werd het nog gebruikt als voering voor onze glitter Julia's. haha veel Julia's hier in huis..
Nu is het echt wel op :(

En dan kwam ook nog dat superleuke jurkjes patroon van Kaatjenaaisels gewoon gratis op het net te staan! de Simple dress.


superleuk patroontje! easy en megasnel klaar.
ik maakte de 86 - versmald naar een 80.

Het stofje is een paneeltje van finsh fabrics. Wat zou je anders kiezen voor zulke leuke tricot jurkjes! ;)
die volgeltjes zijn echt superleuk en schattig.



ik zou haar zo gaan opeten :p

Ik gebruikte ook de simple dress als basis om er een Candy jurkje van te maken. doorknippen op de taille - tunneltje maken, klaar :)



De papegaaienstof komt van bij de stoffenelf ;)

voila, we zijn weer goed verwend geweest! en wees maar zeker, er zullen nog van die topjes, rokjes en jurkjes volgen. want ze zijn geweldig!



1 opmerking: