maandag 2 mei 2016

verjaardagsjurk nr2

Het tweede jurkje dat ik maakte voor Elin haar verjaardag is eentje uit - alweer - een prachtige stof van Michael Miller.

ik zag overal mooie creaties ervan verschijnen en wist me er een hele tijd van af te houden om ze te kopen... tot ik ze bij Den Depot in heist zag liggen.

Geloof het of niet, maar ze in het echt NOG mooier van kleur.

Ik maakte er een Ileana uit. nog steeds maatje 80, verlengd naar een 86.
Lang getwijfeld of ik het knopenpad zou toevoegen, niet gedaan en achteraf beetje spijtig gevonden.. dus zette ik er 3 knoopjes op. om het bovenstukje toch wat te breken.



Het werd er eentje met een halve cirkelrok, om wat volume ik dat rimpelrokje te steken.
De reden dat deze DE verjaardagsjurk niet werd? eigenlijk is het nog een ietsie bietsie te lang,
terwijl de andere mooier van lengte viel.



In het park was Elin vooral geïnteresseerd in de hondjes. En zeker niet in mama met haar camera..




Patroon: Ileana - Compagnie M - met halve raglan mouwtjes
zwanenstof: Swan Lake - Michael Miller van bij Den Depot in heist op den berg
effen stof: Soft Cactus - pastelgroen (denk ik)
vestje: Petit filou
Sokjes: Albababy

2 opmerkingen: