vrijdag 17 juni 2016

babyboom

De voorbije maand bevielen twee van mijn vriendinnen.

Eentje van een prachtige zoon en eentje van een al even prachtig dochtertje.

Natuurlijk kon een zelfgemaakt cadeautje niet ontbreken. ;)

Voor kleine Jim maakte ik een zacht zomers dekentje, gemaakt van superzachte tricot en een wafelkatoentje.
Beide vond ik bij Atelier in't leerke te Lier. De dames van het Leerke kennen de kersverse mama van Jim ook en stonden me met plezier bij met stofjes kiezen.




Van de overschot van de tricot maakte ik nog een kruippakje naar het patroon Lila jumpsuit van Compagnie M. 
Sinds ik dat mocht meetesten toch wel een van mijn favoriete baby-en peuter patroontje!

Na bevestiging van de mama mocht ik nog iets in M56 maken :) Yes, zulke kleine pakjes kan je niet altijd maken toch ;) 



De tweede prachtige baby die ik in de watten wou leggen was Liv. 
Voor deze schattige meid maakte ik ook een Lila-pakje, maar dan in maatje 62 (op aanraden van de mama)

Ik kreeg hem nog juist uit een redelijk stuk overschot van deze simple dress. Na wat zorgvuldig uitgekozen vogeltjes op de panden te positioneren was daar niet veel meer van over.

En een Tea Part sundress jurkje van Oliver+S. Mijn favo-patroontje van dit merk. 
Uit een stukje Retro rockets van Michael Miller. Lang gekoesterd voor een projectje als deze. 


O ja, vermelde ik al dat deze twee schattigaards bijna een hele namiddag in mijn armen hebben geslapen <3 zo lief en zo klein..




8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie pakketjes! Ik ben vooral fan van de jumpsuit voor Liv, zo schattig met die vogeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik moet verdomme nog veel te lang wachten voor Liv er gaat in passen :-o :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik moet verdomme nog veel te lang wachten voor Liv er gaat in passen :-o :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allemaal meeeega schattig!!
    Ik ben wel fan van de Tea Party Sun dress ;) Is die uit katoen of tricot?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey ellen, de teaparty dress is er eentje uit katoen ;)

      Verwijderen
  5. echt tof! Ik maakte bij een vorig babybezoek iets voor grote zus maar mocht de kleine prinses toch ook een uurtje vasthouden ;-). Er komt nog één babyborrel voor en niet zo heel minitje meer aan (dan een 4tal maanden) en eind dit jaar nog een baby'tje in de familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo dat vogeljumpsuitje is helemaal zalig schattig.
    En die Tea Party Sundress is inderdaad heel leuk, waar is de tijd dat ik die zelf voor mijn dochter maakte...

    BeantwoordenVerwijderen