zaterdag 22 oktober 2016

nog meer slaapgerief!

Het lijkt wel of ik de laatste tijd alleen maar pyama's maak!
Niet dat dat effectief zo is ;) zo maakte ik een gigantische hoop bavetjes als afscheid van de creche binnenkort, en testte mee voor Compagnie M haar allernieuwste patroontje :)
Maar daarover later meer.

Pyama's dus, alweer. Wolfjes dus, alweer. Voor mijn immer groeiende kinderen. Vooral Elin stijgt de hoogte in tegenwoordig. Lange benen dat dat kind heeft! Alle jurkjes zijn ofwel onzedelijk kort of veel te breed (tenzij ik ze zelf maakte :p )
Ik ga me dus op zoek naar een mooi legging patroontje, zodat ik toch niet half haar kast moet wegdoen...

Jesse was de laatste tijd bezeten van Beyblade, het spelleke met de tollen EN de tekenfilm.
Natuurlijk vraagt dat ventje dan achter een pyama van zijn favoriete helden ;)

Aangezien ik dat echt nergens vond, stelde ik zelf een print samen op Spoonflower, met foto's die ik van het wijde net plukte. Voor eigen gebruik mag dat hé :p


Jesse zijn favoriete personage heet Yinga, en zijn Beyblade is Pegasus, een prachtige eenhoorn met vleugels <3 spijtig genoeg vond ik daar geen mooie foto van...

Van de drukke prints bestelde ik een halve yard, van de witte met Yinga's een yard.
Genoeg om twee pyama's uit te maken, die net iets anders zijn.




Jesse zou Jesse niet zijn zonder de nodige onozele foto's...


En samen met papa een spelleke op de playstation spelen is ook iets nieuw.


Voor Elin, die het hardst pyama's nodig heeft, koos ik er eentje van My Little Pony. Ook van Spoonflower, maar niet zelf ontworpen ;)




Haar ponykes staan altijd netjes op een rijtje :D haha.

Ook nog eentje uit een restje van Lillestof met walvisjes. O ZO schattig!
ze heet Whales- Mermaids van lillestof, en combineerd prachtig met een ander zeemeerminstofje dat al op is ;)



Er liggen er lig zeker 5 geknipt klaar; dan kunnen eindelijk al die Onesies uit de kast verdwijnen. Echt niet handig voor een kind dat zelf naar het toilet gaat ;) en wij nogal pyama mensen zijn in het weekend :p

Er werden ook 3 nieuwe slaapzakjes geknipt, waarvan er al 2 klaar zijn. 
Het patroon werd wederom de Lua van Straightgrain, alleen knipte ik het achterpand 1cm van de stofvouw en stak daar de rits tussen. 
Als er iets is wat Elin graag doet als ze niet wil gaan slapen is het wel ALLES uitdoen, zodat we haar wel terug moeten aankleden. 
Gedaan daarmee sinds die rits op de rug! HAHA!


De eerste is uit een wondermooie stof, die ik al lang in de kast heb liggen.. maar ik vind ze uiteindelijk iets te druk om een kleedje ofzo mee te maken. vraag me dus niet hoe ze heet... 
Maar ik ben nog steeds verliefd op die toekans!


De Binnenzijde is roze Nicky velours. 
Ik strijk dan wel naadband aan de randen, anders rekt dat volledig uit tijdens het naaien en trekt de slaapzak aan alle kanten ;) ( dat is trouwens de reden dat nr 3 niet af is... de naadband is op en ik vergeet steeds mee te pakken..)


Aan de rits stak ik wel een overlapje, zodat het niet schuurt aan haar nekje. 


De tweede is een Soft Cactus stofje, gecombineerd met petrol blauwe nicky velours.
Star Flight Oranje - gekocht bij Lelastof in den tijd dat ze uitkwamen.








1 opmerking:

  1. oh zeg zo'n schattige pyjama'tjes!! Heel tof die zelfgeprintte stoffen van bij spoonflower! hopelijk valt de kwaliteit ook mee.

    BeantwoordenVerwijderen