woensdag 26 april 2017

De Nore dress (en tshirt)

Nore, een zalig patroontje van Compagnie M weer.
Zo veelzijdig dat ik er kan blijven maken.

De eerste testversie die ik maakte heb ik nog niet gefotografeerd.. oepsie

Maar de daarop volgende versies wel, en ik ken eigenlijk gewoon niet wachten om die te delen let jullie :)


Ik maakte steeds de jurk met splitnaden en lange mouwen. Eens het zomer wordt knip ik die er wel af. :p zo kan het nu tijdens al wat frissere dagen al gedragen worden.

Ik moet er wel even bijzeggen dat na deze versie, de mouwlengte van het patroon werd aangepast ;) dus no worries


Door de tricot is het echt een speelproef jurkje. zoveel bewegingsruimte en toffe zakjes om vanalles in te stoppen. Dat is een win-win bij Elin. (want o wee als er geen zakjes zijn...)



Ik vind dat lijnenpel ZO MOOI!  Telkens ik nu in de stoffenwinkel sta en ik zie een mooie combinatie springt dit patroon in het hoofd :) enkele t-shirts staan alvast ook op het naaiprogramma.


De tweede jurk is er eentje met een stofje dat ze zelf koos. (ze ging tot mijn verbazing eens niet voor roze) Bij deze is de mouwlengte al aangepast. 




En dan kwam het allombekende zinneke: MAMA, kan je voor mij ook iets met die leuke uiltjesstof maken? (aldus Jesse) 

En omdat ik de combinatie met die streepje zo mooi vond, besloot ik een jongens-nore te maken. Ik tekende het patroon van de t-shirt helemaal zelf op basis van andere patronen zodat het een aangeknipte mouw had en tekende de lijnen van de Nore erop. 

Omdat ik de schuine lijn toch iets minder vond voor Jesse trok ik deze recht naar beneden, parallel aan de zijnaad.

En voila, de shirt was geboren :) en Jesse was content (OEF)



En omdat eentje-geentje is, maakte we er nog eentje :)

Deze x met een stofje dat Jesse koos. 
En daar was de allom bekende zin ook weer, Mama! ikke ook tijgers! (aldus Elin) 
Haar tijgerjurkje kan je in de vorige post bewonderen ;)

Misschien moet ik toch maar eens overwegen om steeds voldoende stof voor hen beide te kopen, moet ik niet altijd puzzelen... hoewel dit natuurlijk lekker goedkoop is ;)





Voor ik het vergeet, je kan nu meedoen met de Nore-wedstrijd van Compagnie M.
Alle info is te vinden op haar site.
Dus naaien maar!

Stofjes:
Jurk 1: Herfststorm van Lillestof (cas en nina) - gecombineerd met een effen tricotje.
Jurk 2 + tshirt 1: owls van Tyglyca (cas en nina) - gecombineerd met een rood-wit streepje
Tshirt 2: Tijgers en sterren van bij Stoffenelf



1 opmerking: