zondag 2 april 2017

Party Time!

Once upon a party,
Een patroon van Ienemiene dat hier nu al bijna een jaar in de kast ligt te blinken, te wachten tot die meid van mij erin past.

EN nu eindelijk! is het ervan gekomen.
Het zonnige weer zorgt er natuurlijk ook voor kriebels naar zomerse outfitjes. :)

Ik maakte als eerste probeersel (toch altijd uitzoeken hoe de maten en vormen vallen bij nieuwe patronen) de halve cirkelrok en het voorpand met de plooitjes.

Op die plooitjes was ik al lang verlekkerd.


Ik maakte voor Elin de 92, ze wordt 22april 3, maar ze is maar 94cm en een smalle ;)

Ik knipte 1cm extra onderaan voor de komende groei, en chans dat ik dat deed, anders had het wel heel kort gevallen.. dus volgende x neem ik de lengte van een 98.


Ik ben wel verkocht voor de plooienversie van het bovenpand.. het geeft het jurkje direct iets extra's.


Achteraan koos ik voor de V-uitsnijding. Lekker zomers!


Het stofje kocht ik een hele tijd geleden. Op een Amerikaanse site begot! Ik zag het verschijnen in Fb-land en was direct verkocht. Zocht me daarna een ongeluk naar webshops die het verkochten en uiteindelijk vond iemand vanop een naaigroepje deze voor mij op Fabric paradise.

De stof heet Garden of Flowers - Birds in de Garden by Susan Bourget.
en ik kocht me direct 4yards... na zo een lange zoektocht leek 1yard me zo weinig ;)
Ik kocht me ook vanalles ander moois op die site :) dat is ook verknipt dus binnekort zie je dat wel eens verschijnen.


Omdat ik tijdens het naaien al merkte dat de lengte maar nipt ging zijn, besloot ik een biais onderaan te zetten. Zo win je toch 1 cm ;)



Zwieren kan ze al als de beste. "Heel hard ronddraaien e mama! Kijk!"





8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig stofje! Kan me voorstellen dat je daar je hart aan verloor. Mocht je spijt krijgen van je 4 yard, dan hou ik me aanbevolen ;-). En zo mooi met dat patroontje op je dochter ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig stofje! Kan me voorstellen dat je daar je hart aan verloor. Mocht je spijt krijgen van je 4 yard, dan hou ik me aanbevolen ;-). En zo mooi met dat patroontje op je dochter ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig... ideaal met dat zonnetje hé!
    het patroontje ligt hier ook al zo lang in mijn kast. ik moet er dringend mee aan de slag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit is echt een prachtig jurkje! De combinatie van de mooie stof met het modelletje is echt een topper! Dat zal veel boven gehaald worden deze zomer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Dat oranje boordje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen