zondag 4 juni 2017

Het zomert

Het zomert hier, en hoe!

Tijd om eindelijk eens dat jurkje te maken met die lage uitgeknipte rug - de Molly Scoop Collar Dress, van de Simple Life Pattern Company.

Het Patroontje zit in een wip in elkaar.
Wat ik noteerde voor mezelf: indien de stofprint in twee of meer richtingen kan, kan je best de kraag in 1 deel maken. Dat is volgens mij mooier. (als je het patroon volgt zit er een naad op de schouder)


Ik maakte de 2y, voor mijn 3 jarige. De maattabel checkte ik niet, die staat volledig in inches... dus ik gokte :p De taille is juist gepast.
Ik vergat wel te verlegen naar een 3 jaar - ik steek het op mijn late-nite knipsessie. Gelukkig kan ze dat pittig korte wel hebben. 


Dat laag uitgesneden rugje <3 zalig mooi!

Het patroon zelf komt met een engelse handleiding, die ik best wel ok vond. Alleen dus even een rekenmachine erbij halen om sommige maataanduidingen in Inches om te zetten naar cm ;)


Het stofje is eentje van Art Gallery Fabrics. Serie Coastline. Ik kocht het bij Cas en Nina, nadat ik zag dat Elin best wel met zachte kleurtjes staat dankzij dat snel-bruinende velleke ;)



Ik heb stiekem al een tweede Molly-jurkje aan mijn to-sew lijstje toegevoegd ;)


Mijn twee schatjes op de skate-board van men broer. Het setje dat Jesse aanheeft is voor een ander blogje ;)


Patroon: 
Molly scoop collar dress - the simple life pattern company. 
Stof:
High Fown Lunar - Coastline - Art gallery fabrics

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Dat model kende ik nog niet maar dus zeker een om te onthouden. 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig jurkje en mooie dochter! Heerlijk zomers

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf verliefd op die stof, ik maakte er ooit een Laure mee voor Lara. En dat patroontje gebruikte ik voor een maxi-jurk. Schitterende combinatie maakte jij! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben echt verliefd op dat stofje! Mooie jurk voor een mooie meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Ze staat er prachtig mee en die kleuren komen zo mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw! Heel mooi in die zachte kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen