maandag 11 december 2017

Regina

Naaien stond hier al even op een laag pitje..

Mijn "vaste" (uhum) naai-avondje is op maandag, als mijn man gaat repeteren met zen groepje en ik het rijk voor mij alleen heb na half 8 - oké 8u (wie maak ik het ook wijs..)

Maar de laatste weken is die repetitie afgeblazen geweest en zit ik liever lekker gezellig mee in de living.

En dan kwam die Regina uit - van Sofilantjes - en ik zag overal die prachtige zwierjurkjes weer verschijnen :D dus ik kroop lekker aso in mijn naaikamertje weg :p



Ik zocht in de kast - en geloof me het is waar - ik vond geen geschikt stofje voor een cirkelrokje.
Ik heb graag dat bij een cirkelrok de print ook nog mooi is op de zijnaad. Een enkelrichting bedrukte stof staat dan scheef :/

Dus maakte ik er maar twee met de geplooide rok. Ik koos 2 stofjes die eigenlijk van de 2moekes zijn.

Het linkse stofje is een stuk dat van mijn schoonmoeder haar lange jurk (met laagjes) is geknipt in de winkel. ze bewaarde het netjes en gaf het aan mij :D
Het rechtse stofje is een t-shirt dat mijn mama aan het maken was voor zichzelf, maar per ongeluk de mouwtjes als lijf had aangezien en dus verkeerd verknipte (hihi - grappig als je hoort dat zelfs ervaren naaisters daar soms foutjes maken)

Maar ik kreeg er dus lekker 2 gratis Reginatjes uit. (al was dat heel nipt gepast)
Dochter content, schoonmoeder content en mijn mama ook :)


Ik knipte toch maar weer eens enkele cm langer.. kan je geloven dat meer dan de helft van elin haar kleerkast onzedig kort is geworden? 

Dit blijft trouwens de 2y verlengd tot 3-4y




en ik ga lekker op zoek naar een stofke met een print die wel circelrokwaardig is :D want dat jurkje zit in een wip in elkaar!


Patroon: Regina dress - Sofilantjes
Stofjes: Gulle donaties van Elin haar moekes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten